Tips om lekkerder te slapen

Tips om lekkerder te slapen

Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk. Een goede nachtrust zorgt voor een goede start van de dag. Het is prettig om met een uitgeslapen gevoel aan de dag te beginnen. Dat je spieren en je lichaam in zijn geheel tot rust is gekomen. In deze blog geven wij je een aantal tips voor een goede nachtrust. Hierdoor zullen je nachten aanzienlijker fijner worden.

1. Creëer een ritme

Je lichaam hecht waarde aan een ritme. Je kunt best een keertje om 12 uur naar bed gaan en de volgende avond om 10 uur. Maar het is beter om een vast ritme te ontwikkelen waardoor je altijd ongeveer op dezelfde tijd naar bed gaat en hetzelfde aantal uren slaap hebt. Je lichaam went hier dan aan.

2. Een goed bed

Een goed bed is ontzettend belangrijk. Ieder mens slaapt weer anders en heeft een ander lichaam. Daarom is het aan te raden om een slaaptest te doen, waarbij het beste bed voor je wordt uitgezocht of zelfs op maat samengesteld. Je kunt een slaaptest doen bij verschillende beddenspeciaalzaken in Nederland. Ben je op zoek naar een speciaalzaak? Kijk dan eens op de website van SleepyOX hier is een groot aanbod aan beddenspeciaalzaken te vinden.

3. Het kussen

Ook het kussen is van cruciaal belang voor een goede nachtrust. De een heeft een kussen met veren nodig, terwijl de ander juist een heel ander type kussen nodig heeft. Ook voor een goede nachtrust is het zeer van belang. Kies een kussen dat bij je past.

Ook interessant

fallback-image

Kunststof kozijnen om je interieur af te maken

Stofstalen Designers Guild

Stofstalen Designers Guild

Wanneer is er sprake van een slechte akoestiek?

Wanneer is er sprake van een slechte akoestiek?